Definice je tu zdánlivě jasná. Zboží je něco hmotného, co je určeno k prodeji a co přejde od původního majitele k novému majiteli, je-li za to zaplaceno. Tak praví jak logika, tak třeba i odkazy vyhledané Googlem.
Zboží tak může být nepřeberné množství druhů. Protože prodávat lze v dnešní době pomalu cokoliv. Může být dejme tomu
– potravinářské
– drogistické
– papírnické
– průmyslové
– textilní a oděvní
– obuvnické
– hračkářské
– zdravotnické
potravinářské zboží
Anebo taky úplně jiné. Nemá smysl to tu všechno vyjmenovávat.
A jak sami víte, do každé z takových kategorií se pak řadí neskutečná řada jednotlivých položek, které by se sem už vůbec napsané nevešly.
Ale zboží se dá dělit i docela jinak. A to na
– kvalitní
– a nekvalitní
A případně i něco mezi tím.
A bohužel se zdá, že je stále víc a víc toho druhého, tedy nekvalitního. Protože jsme prý v jakémsi začarovaném kruhu. Naši lidé často nechtějí platit víc, než je nezbytně nutné, daleko častěji vyhledávají možnosti, jak zaplatit co nejmíň. A tak se najde někdo, kdo doveze něco levnějšího a nejistějšího původu, nebo trochu ošidí výrobek svůj, s tím, že se to třeba ztratí. A lidé nakupují jako diví. Aby pak ostatní prodejci dokázali takové konkurenci odolat, musí své zboží nějak ošidit také. Ceny se tak srovnají. A pokud se chce opět někdo prosadit, ošidí to ještě o trochu víc. A ostatní posléze taky. Lidé ušetří nebo domněle ušetří a jsou spokojeni. A tak se jde šidit dál.
zboží v obchodě
Dostaneme se tak často až do situace, kdy se lidem nabízí něco, „co by jejich předci dříve ani prasatům nedali“. Ale oni to přesto kupují. Nekupte to za ty peníze!
A nemusí se jenom šidit na ingrediencích. Občas se tak nechá na pultech třeba i hnijící ovoce a zelenina. Nebo se okrájí plesnivý sýr. Nebo se přebalí prošlé maso, případně se rozemele a udělá se z něj něco, v čem ta zkaženost nebude tak patrná. Protože se to vyplatí. I kdyby snad měl prodejce zaplatit nějakou tu pokutu, pokud by se na to přišlo.
Nemůžeme se pak divit, že si v obchodech nejednou připadáme spíše jako na skládce. Kam by spousta nabízeného zboží patřila. Ale neskončí tam.
Protože to za ty skvělé akční ceny nejspíš někdo přece jenom koupí.