Každý vyhledávač seřadí výsledky odshora dolů, a to je to, co vidíte vy na monitoru. Když zadáte třeba název firmy, a ona se objeví jako první, je jisté, že na tento odkaz zákazník klikne. Bude-li však níže, je pravděpodobnost toho kliknutí o dost menší. A budete-li až někde na druhé straně, tak se k vám ani zákazník asi nedostane. Jak tomu pomoci?

Není to zase tak složité, pro toho, kdo to umí. Na „vině“ všeho je totiž SEO, a to právě určuje, kde se vaše firma či soukromý web zobrazí.

Pokud byste se s tím chtěli poprat sami, musíte znát a umět spoustu věcí. Vybral jsem namátkou jen tři, jako názornou ukázku. Je to například indexace, kanonizace a vyčerpání tzv. crawl budgetu.

Znázornění SEO

Neznáte ani jeden pojem? Inu, není se co divit, Nejsou to pojmy běžně užívané a jen jejich podrobné vysvětlení by bylo na dalších deset článků. Proto jen stručně a laicky vysvětlím.

Index je to, co vyhledávač prohledá a zapíše, tedy zaindexuje. Indexace se dá krátce vyložit jako viditelnost vašeho webu.

Kanonizace nemá s armádou nic společného. Nestřílí to, ale pracuje s duplicitními stránkami, přesněji s jejich obsahem. Musíte si určit jednu, protože vyhledávač duplicitu nemá rád a nemusí stránky vůbec zobrazovat.

Crawl budged je o čase. Každý vyhledávač věnuje stránce jen určitý čas. Pokud tedy nemáte vyřešenou indexaci a kanonizaci, můžete mít problémy. To vše musí vyřešit SEO optimalizace. A co je to SEO? Je to anglická zkratka ze slov (Search Engine Optimization), česky se tento výraz ve velké většině případů vykládá jako SEO optimalizace pro vyhledávače.

Vyhledávač

Netrapte se tím. Svěřte to všechno odborníkům a věřte, že si ušetříte spoustu času a nervy. Firma Seolight na to má školené odborníky, kteří naprosto přesně vědí, co mají dělat a jejich profesionální práce vám o hodně zlepší pozici. Tím tedy i zvýší počet vašich zákazníků.