Bonatex

Kawasaki Ninja H2 přišla na trh v roce 2014 kdy byla představena, v roce 2015 přichází společně s H2R která není homologovaná na silnici a má přes 300 koní a maximální rychlost 400km/h. V letošním modelu Kawasaki H2 2019, která je v podstatě vylepšená oproti předchozímu modelu, který přišel roku 2015, má lepší podvozek, mnohem lepší brzdy.
Co se motoru týče má podstatněvětší výkon, 998ccm, 16 ventil, je velmi pokrokový ale co je důležité, Kawasaki tady využila svoje zkušenosti s výrobou a dodáváním dílů pro elektrárny a pro letectví a postavila zde kompresor, tento motor je opravdu technologický klenot.
Kawasaki na okruhu
V minulosti jsme mohli na motorkách vidět turbo ale velmi zřídka. Kompresor je ale přeci jen jiná technologie, nemá to nic společného s výfukem, ten tlak, který tady vzniká, tak je praktický hnaný řetězem od klikové hřídele, která může mít až 13tis. otáček, pak je tady takový mezipřevod, a až pak na převodovku kompresoru. Poté se tento kompresor může točit až 130tis. otáčkami, má nezaměnitelný zvuk, mimochodem je zajímavé že turbína kompresoru je udělána jen z jednoho kusu materiálu a těch technologických vychytávek je tu velmi hodně.
modrá Kawasaki Ninja
Bylo opravdu těžké kompresor vyvážit tak aby se nepřehříval a nezvyšoval vibrace motorky. Je tam keramické ložisko v olejové lázni, a vlastně díky těmto technologiím tato motorka dosahuje neuvěřitelných 243 koní v 11,5tis. otáčkách, a zhruba 140Nm. Velmi zajímavý je taky zvuk této motorky díky speciální koncovce. Omezená zřejmě bude rychlost, a to na 300 km/h, ale určitě by zvládla jet i přes 300, je to 6 kvalt a na jedničku je reálné dosáhnout rychlosti 170km/h. Každopádně to že Kawasaki přinesla kompresor do těchto motorek je extrémně zajímavá věc, že si vlastně troufla přijít s technologií která by mohla být považována za nespolehlivou, ale to není pravda, protože modely těchto motorek mají servisní interval 12 000 km, mění se jen filtr u kompresoru, žádný dodatečný servis se již nedělá.